2018. szeptember 23., vasárnap

Folytatom a kísérletezést

Ezúttal tűzőkapcsokat is felhasználtam az újabb ötleteim kidolgozásához.
Különféle formában állítom össze az itthon 3 méretben fellelt tűzőkapcsokat, és az apró kapcsok közötti hézagot kitöltöm a színes zselével.

Érdekes ez a megnevezés, gyanta vagy zselé.
A műkörmöt zselének nevezett alapanyagból építjük, amiről azt tanultam, hogy műgyanta alapú. Ma ugyanabból az alapanyagból készített tárgyakat gyantának nevezik, ahogy a két komponensű gyantát is. A műköröm zselét ékszerkészítéskor egykomponensű gyantának nevezik. Nekem mindegy, csak más se értse félre a két elnevezést. Persze ez hasonlít a gyurma vagy szintetikus agyag, avagy porcelán elnevezések zavarához. Szóval nagy egység itt sincs.
Mindegy is minek nevezzük, az alkotás a lényeg.

Most fedeztem fel, hogy ez a kidolgozás, vagyis a drótkeretben elterített színes gyanta mennyire hasonlít az üvegfestéshez. Jaj, de szerettem azt is! Hiányzik nagyon, hogy erre nincs most kapacitásom.

Évekkel ezelőtt kedvenc hobbim volt nagy képeket festeni. 50x70 centis volt a legynagyobb megfestett üveglap. Most hasonló technikával, a képekhez képest mindenképpen mininek számító medálokat, fülbevalókat készítek. Szeretem a színekkel való játékot, a színek kombinációját. Közben még a formával is lehet variálni.

Ez a terület most jobban tetszik, mint a két komponensű gyantát csak kiönteni egy szilikonformába, belerakni ezt-azt, és várni, hogy megkössön.
Nem zárom ki, hogy azt is fogok csinálni, mert az ötletek már szaporodnak a fejemben, de most ez a térkitöltős módszer foglalkoztat jobban.

Tehát itt van néhány új fülbevaló kisebb-nagyobb méretben...



 ...és néhány medál


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha van véleményed, kérdésed, kérlek írd ide!