2010. április 27., kedd

Hóvirág


Februárban megláttam, hogy a panelházunk hátsó kapuja mellett hóvirágok nyíltak. Eddig nem láttam sosem, pedig egy pár éve már itt lakom.

Rögtön beindult a fantáziám, és fényképezőgéppel és egy centivel szaladtam vissza.

Itthon még kerestem a neten egy csomó használható fotót, és elkezdtem elkészíteni az első agyaghóvirágot.

Pici sárga szálakból áll a közepe, ezért sárga agyaggombócot vékony drótra helyeztem. Ollóval vékony csíkokra bevagdostam. Egy nagyon vékony drótdarabot zöld agyaggal bevontam.

Úgy láttam, hogy három kisebb szirom van belül, ezeket kivágtam és a sárga közepére ragasztottam. Ezután rajzoltam rá a zöld cakkos mintát. Kívül három nagyobb szirom van, ezeket is elkészítettem. Ezek szép domborúak, először ezt a formát is el kell érni egy gömbölyű fémeszköz segítségével.

Ezután az előzőleg zölddel bevont drótot félbehajlítottam, és leheletvékony hártyát nyújtottam, vágtam, ragasztottam rá. Ezt a virágszárral összefogva együtt vontam be az alsó részüket zöld agyaggal.

A virágok ezzel készen is voltak. Annyira vártam a végeredményt, hogy nagy izgalmamban a leveleket már elfelejtettem fotózni. De biztos el tudjátok már képzelni. Kivágtam zöld agyagból, kicsit formáztam, száradni hagytam, aztán összeállítottam az első cserép hóvirágomat.

Végül több cserép készült el különböző méretben.


1 megjegyzés:

  1. Csodálatosak! Nem is gondoltam, hogy agyagból ilyen szépet lehet alkotni! Sok aprólékos munka eredménye ez. Gratulálok! Engem elvarázsoltak! Üdv Ági

    VálaszTörlés

Ha van véleményed, kérdésed, kérlek írd ide!