2010. április 25., vasárnap

Cookara

Cookara pink lady
Néhány fotón bemutatom hogyan készítettem el ennek a virágnak a másolatát modellező agyagból.

Az ivarszárral kezdem 5-6 cm hosszú drótdarab végére illesztve, formázva és félreteszem száradni.

A középső, feltünő szirom mindig eltér a többitől, ezeket vágom ki először.

Egy fémszerszám segítségével a széleit megnyújtom, fodrozom és formára igazítva teszem le száradni. Űgy szárad a levegőn, ahogy leteszem, de ha szükséges, később újból igazítok rajta, hogy a megfelelő alakban száradjon meg. Félig száraz állapotban már elkezdhetem a színezését művész olajfestékkel.


Ebben már benne van pár órai munkám.

A szirmok felragasztását mindig a középső, a többitől eltérő szirommal kezdem.

Megfelelő sorrendben a többi előkészített szirmot is az ivarszár köré ragasztom.

Készítek néhány bimbót is, kisebb-nagyobb méretben.

A leveleket is különböző méretben vágom ki, a kisebbeket világosabb színű agyagból, a nagyobbakat egyre sötétebbre színezett agyagból.

A nagyobb levelek is...

...a kisebbek is formára igazítva száradnak.

Elkészítem a virágok szárait agyaggal bevont drótból.

A levelekhez is készítek szárakat.

Majd ezekre felragasztom a leveleket.

A levelek szárát is bevonom agyaggal, és egy vékony hártyaszerű agyaggal is bevonom. Kis színezéssel élethűbbé varázsolom.

A szárakra ráillesztem a virágfejeket, a leveleket, ragasztóval rögzítem, és bevonom a szárak levél alatti részét is agyaggal. Hagymahéjszerű bevonatot is kapnak.

Néhány légzőgyökeret is készítek az összeállítás előtt vékony drótokra tapasztott agyaggal.

A kiválasztott kaspóba hungarocellt ragasztok és ebbe állítom a virágszárak drót végét. Mohával befedem a hungarocellt és a legvégén a szárak tövéhez illesztem a légzőgyökereket.
Minden virág egyedi.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha van véleményed, kérdésed, kérlek írd ide!