2018. július 18., szerda

Megint kísérletezgetek

Múltkor felmerült a gyantaékszer kipróbálásánál, hogy a készítéshez felhasználnék abból a csili-vili origami papírból, amit évekkel ezelőtt origami figurákhoz használtam, és még maradt pár ív többféle színben. Itthon nem kapható, ezt Thaiföldről hozta egy ismerősöm. Jól mutat a színtelen műgyantában, vagyis a körömzselében, amihez használtam.

Továbbgondoltam a gyantaékszer készítését is, számos ötlet megfordult a fejemben, ami a későbbiekben talán megvalósul.

Aztán továbbgondoltam a papír felhasználásának a lehetőségét is.
Beugrott, hogy láttam már papírgyöngyöt is, ezt gondoltam tovább. Elég szép fényes, csillogó, irizáló illetve hologramos papírok is vannak, ami szép lehet gyöngynek tekerve.
De amit hozzágondoltam, az a levegőn száradó szintetikus agyagom, amiből az agyagvirágokat is formázom.

Gyorsan ki is próbáltam, hogyan is nézne ki a tekert papír egy kis agyaggal vastagítva.
Először is mivel mással, mint a kedvenc színemmel, a kékkel kísérleteztem. Begyúrtam egy marék agyagot jó sötétkékre, majd 1-2 mm vastagra nyújtottam. Erre ragasztottam a kékes-lilás irizáló színű papírból vágott háromszögeket, és a kivágott darabokat feltekertem. Legyártottam lendületből egy jó párat. Aztán pár napig száradni hagytam, míg kigondoltam, hogy hogyan legyen belőle nyaklánc. Végül még apró gyöngyöket is formáztam a hosszúkás szemek mellé az agyagból, és drótszereléket aprítottam, amire feltettem a szemeket.
Annyi gyöngy készült, hogy kijött belőle egy karlánc, egy rövid nyaklánc, egy hosszú nyaklánc és fülbevaló.



Többféle színű papírom van még, illetve hologramos öntapadófólia is van több színben, néhányat még kipróbáltam különféle színű gyurmával, vagyis a szintetikus agyaggal, de nekem az első kék változat tetszik a legjobban.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha van véleményed, kérdésed, kérlek írd ide!